REKLAMA WYBORCZA

Wiadomości

  • 17 lutego 2021
  • 20 lutego 2021
  • wyświetleń: 3148

Telefony rozżalonych kierowców do rzecznika. Chodzi o parkowanie

W ostatnim czasie do biura Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta w Bielsku-Białej dzwonią zdenerwowani mieszkańcy, którzy mają do zapłaty karę za parkowanie bez ważnego biletu. Najczęściej chodzi o parkowanie podczas zakupów.

Coraz więcej dużych sklepów stawia na swoim terenie parkometry. Postój jest zwykle bezpłatny, ale trzeba spełnić pewne warunki - np. pobrać bilet i umieścić za przednią szybą w aucie.

- Wprowadzenie opłat na prywatnym parkingu jest zgodne z prawem. Stawiając tam samochód powinniśmy być świadomi, na co się godzimy - mówi Irena Krzanowska, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta w Bielsku-Białej, która uczula mieszkańców przed ewentualnymi kłopotami. Wystarczy, że właściciel terenu poda wysokość opłaty do wiadomości parkujących.

- Bywa, że mieszkańcy biorą bilet i wkładają do kieszeni. A po zakupach denerwują się, bo muszą zapłacić karę- mówi Krzanowska, u której klienci szukają pomocy. Do podobnych sytuacji dochodzi podczas postoju np. na terenie niektórych spółdzielni mieszkaniowych. Ludzie tłumaczą się, że nie widzieli informacji na temat warunków parkowania. -Tymczasem jak wynika z praktyki, ta wiadomość jest i trudno jej nie zauważyć. Nie warto też jej lekceważyć - mówi rzecznik.

ar / czecho.pl

źródło: Powiat Bielski

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.